Vážení rodiče,
v souladu s usnesením vlády č. 491 ze dne 30. dubna 2020 je od 11. 5. 2020 umožněna osobní přítomnost žáků v budově ZUŠ.
Prosím, prostudujte si organizační pokyny a rozhodněte se, jestli Vaše dítě bude navštěvovat výuku. Své rozhodnutí sdělte svému učiteli, abychom podle počtu žáků přizpůsobili učebnu.
Organizace provozu v souvislosti s přítomností žáků v budově ZUŠ
Příchod do školy a ze školy, pohyb před školou a v budově školy
- Při prvním vstupu do školy předloží žák vyplněný formulář (viz příloha) zákonným zástupcem, ve kterém svým podpisem stvrzuje, že byl seznámen s vymezením rizikových skupin (viz níže) stanovených Ministerstvem zdravotnictví, a také svým podpisem stvrzuje čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.).
Při cestě do školy, ze školy a pohybu v budově školy se na žáky vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, zejména:
- Zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky při příchodu i odchodu ze školy a také ve společných prostorách školy.
- Dodržení odstupů 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu žáka/členů společné domácnosti).
- Zákaz shromažďování před školou.
- Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
- Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 1 roušku a sáček na uložení roušky.
- Škola vymezí prostory, ve kterých se žáci mohou pohybovat.
- Přesuny skupin žáků, pohyb na chodbách, návštěva toalet či společných prostor bude organizovaná tak, aby byly minimalizovány kontakty jak mezi skupinami, tak jednotlivci včetně zaměstnanců školy.
- Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
Podmínky hygienických a organizačních opatření ve třídě
- Po příchodu do třídy, musí každý použít dezinfekci na ruce.
- Složení skupiny žáků je neměnné a změny ve složení se provádět nebudou.
- Maximální počet žáků: ve výtvarném oboru -5
v hudebním oboru – 2
v literárně dramatickém oboru- 5
- Bude dodržena zásada – jeden žák v lavici ve třídě, rozestupy 1,5-2m
- Roušky budou nasazeny po celou dobu výuky.
- Rouška se odkládá pouze při samotné konzumaci jídla a pití, a to do vlastního sáčku.
- Žáci si po každém vzdělávacím bloku umyjí a vydezinfikují ruce ve své třídě.
- V každé třídě bude často větráno.
Postup při podezření na možné příznaky covid-19
- Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.
- Pokud žák vykazuje některý z možných příznaků COVID-19, bude umístěn do samostatné místnosti a budou kontaktováni zákonní zástupci žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí. O podezření informuje škola spádovou hygienickou stanici.
Žák, který patří do tzv. „rizikové skupiny“
Do rizikové skupiny patří žák, který naplňuje alespoň jeden z bodů níže uvedeného seznamu nebo pokud některý z bodů naplňuje jakákoliv osoba, která s ním žije ve společné domácnosti.
Ministerstvo zdravotnictví stanovilo následující rizikové faktory:
- a) Chronické onemocnění plic (zahrnuje i středně závažné a závažné astma bronchiale) s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou.
- b) Onemocnění srdce anebo velkých cév s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou např. hypertenze.
- c) Porucha imunitního systému, např. při imunosupresivní léčbě (steroid, HIV, apod.), při protinádorové léčbě, po transplantaci solidních orgánů či kostní dřeně
- d) Těžká obezita (BMI nad 40 kg/m2).
- e) Farmakologicky léčený diabetes mellitus.
- f) Chronické onemocnění ledvin vyžadující dočasnou nebo trvalou podporu/náhradu funkce ledvin (dialýza).
- g) Onemocnění jater (primární nebo sekundární).
Pokud žák patří do rizikové skupiny, doporučuje se, aby zákonní zástupci zvážili tyto rizikové faktory, a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách s tímto vědomím.