Literárně-dramatický obor v základním uměleckém vzdělávání umožňuje prostřednictvím tvořivých činností rozvíjet umělecké vlohy žáka směrem k divadelnímu a slovesnému projevu. Těžištěm výuky je práce v kolektivu směřující od spontánního dětského dramatického projevu k vytvoření schopnosti samostatně, osobitě, přirozeně a přitom kultivovaně se vyjadřovat v sociální i umělecké komunikaci hlasem, pohybem, gesty, psaným slovem či projevem s využitím loutkářských prostředků.
Literárně-dramatický obor si klade za cíl:
- Seznámit žáky jak s divadelní tvorbou, což zahrnuje hereckou průpravu, dramaturgii, scénografii, scénickou hudbu a režii, tak s dějinami a teorií divadla a jeho žánry.
- Učit žáky vnímat a reflektovat divadelní dílo.
- Nabízet žákům příležitost ke kontrolovanému emocionálnímu vybití v rámci dramatických her a situací, jejímž důležitým principem je výuka prostřednictvím hry a zážitku.
- Rozvíjet a podporovat uvolnění a soustředěnost a dávat prostor pro fantazii.
- Vést žáky ke schopnosti vystupovat na veřejnosti jak sami za sebe tak v roli.
- Učit vztahům k jedinci a kooperaci a komunikaci ve skupině.
Přípravné studium je dvouleté a je určeno pro děti od 5–7 let.
Základní studium I. stupně je sedmileté a je určené pro žáky od 7 let.
Základní studium II. stupně je čtyřleté a je určené pro žáky od 14 let.
Studium pro dospělé je čtyřleté a je určené pro žáky od 18 let.
Seznam učitelů
- MgA. Bc. Klára Ketnerová – kolektivní tvorba, přednes
- Mgr. Kristina Bašová Prechtlová – kolektivní tvorba, přednes